Idag fick jag reda på att en av våra konkurrenter ljugit en kund rakt upp i ansiktet om oss. Det var en solklar och desperat lögn också. Ungefär i stil med att säga att "Metro kostar pengar" eller "McDonalds säljer inte hamburgare". Jag tänkte inte vara sen med att utnyttja deras desperation. Istället för att stämma dem för förtal och det hela kommer sluta med ord mot ord och dyra rättegångskostnader så tänkte jag utforma en kampanj i stil med "Nu går det så bra för oss att våra konkurrenter ljuger om oss" Den ska ju absolut inte vara som ovan, men i den stilen.
- 20-100 timmars tänkande
- 1-20 timmars redigerade
- 5-10 testpersoner
- 0,7 sekunder innan chefen avgör ifall den ska gå i tryck eller soporna.
Lämna gärna bra idéer på bra text/ordklyvningaar för nu ska jag plocka fram min inspirationsbibel och vänta in natten då alla mina idéer brukar komma.
Puss
2 kommentarer:
Men usch och fy. Lycka till med kampanjen :)
Jo jag vet, men jag hoppas på att karma slår tillbaks mot dem.
Tack för påhejningen, den lär behövas.
Skicka en kommentar