söndag 25 mars 2007

Gult är fult, grönt är skönt, och rött är sött.

Den här reklamfilmen såg jag för första gången på bio runt jul. Blev frälst av reklamen och var ganska diströ under början av filmen (kanske därför jag inte ens kommer ihåg vilken film det var jag såg).

Den här filmen kommer aldrig göra sig lika bra i ett lågkvalitativt youtube format på en datorskärm, utan bör ses i HD format, none or less sjukt bra reklamfilm och jag gillar verkligen företagets övertydlighet med säkerhet, miljö och bakgrund till reklamen.
De påvisar hur genomtänkt och seriös den faktiskt är (sen så vill inte jag veta hur många årslöner den faktiskt kostade att göra). Sen övriga fakta som att den inte är datagjord utan "the real thing" gör den så mycket coolare.

"Its a masterpice" som den sura gubben i "Kåldolmar och kalsipper"



__________http://www.bravia-advert.com/paint/thead/__________

The Clean Up

Our latest TV ad - featuring massive paint explosions - took 10 days and 250 people to film. Huge quantities of paint were needed to accomplish this, which had to be delivered in 1 tonne trucks and mixed on-site by 20 people.

The effect was stunning, but afterwards a major clean-up operation was required to clear away all that paint!

The cleaning took 5 days and 60 people. Thankfully, the use of a special water-based paint made it easy to scrape-up once the water had evaporated.

Keeping everyone safe was also an important factor. A special kind of non-toxic paint was used that is safe enough to drink (it contains the same thickeners that are sometimes used in soups). It was also completely harmless to the skin.

__________________________________________________________________

1 kommentar:

Kerstin sa...

Åh, nu svimmar jag nästan. Såg den också på bio och blev så till mig. Lovely :) Bra och genomtänkt reklam ser man alltför sällan.